TAJEMSTVÍ STRÁNEK ONE-PAGE

Klíčová slova: landing page, responzivní design, adaptabilní design, call action, web design, tvorba obsahu, mobile first.

 

Proč mít vše na jedné stránce?  Je to dobra volba? Je to trendy, nebo nutnost? Technologie i vnímání obsahu se mění, rozhodněte se sami.

 

Cílem veškerého snažení je vytvořeni stránky, která provede návštěvníka na jeden nádech, až k výzvě k akci. Registraci nebo koupi produktu. Tedy více než o samotný design stránky jde o psychologické rozčlenění samotné stránky.

 

Obvykle se jedná o dobrý obchodní model

Zaujmi – Fascinuj – Získej důvěru – Vyzvi k akci

Zaujmi

 Nabídka řešení problému s ohledem na čas a finance. Vyzvednutí výhod a přidané hodnoty.

Fascinuj

 Ideální je propojení s oblastí, které z prvního pohledu úplně nemusí souviset s vaším produktem.

Získání důvěry

 Čísla a reference. Deklarace opravdového přínosu služby.

Výzva k akci

 Nejsou předchozí kroky zakončeny výzvou k nákupu, je vše úplně zbytečné. Základem je neklást překážky v nákupu. Především požadováním více osobních informací než je nutné. Akce podpořena časovým rámcem, je obvykle více úspěšná.


 

Technologie

Obsah je opravdu důležitý, ale hardware a vnímání obsahu na zařízeních se mění. Před 15 lety, se informace především šířily knihami, lidé byli nuceni přečíst mnoho textu, zapamatovat si informace a pak vyhledat a propojit. Chtělo to čas a nebylo vše ihned. S nástupem počítačů, byly informace předkládány na monitorech a tomu odpovídala i stylistika webového obsahu. Několik obrázku a více textu. V roce 2014 již síla informací šířena prostřednictvím mobilních technologií byla nezadržitelná a největší hráči na internetu museli reagovat. Google informoval veřejnost, že bude upřednostňovat www stránky, které jsou optimalizovány pro mobilní zařízení. Začaly vznikat první nástroje pro tvorbu mobilních webu jako bootstrap Framework. Mediální agentury začaly nabízet inovované řešení pro své zákazníky. Prostě dobrý business. Tak a jsme u one-page.

 

Myšlenka one-page má samozřejmě pozitivní vliv na zobrazení v mobilních zařízeních, kdy uživatel má hlavní informace na první pohled bez zdržování načítání prolinovaných stránek. Jeden z možných přístupů tvorby webu optimalizované pro mobilní zařízení se nazývá mobile-first. Vyberou se ty nejdůležitější informace, který by měl mít uživatel při načtení do mobilního zařízení, v další řadě se přidávají informace, které se boudou zobrazovat na desktopových počítačích (myšleno i noteboocích). Možná jste si všimli že, informace na stránce one-page jsou graficky zpracovány odlišně než na klasickém desktopu. Jestli jste si to dočetli až sem a vlastníte web, zadejte vaše url do google insights

(https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=cs.) Zobrazí se vám, jak si stojíte v celkovém uživatelském dojmu na mobilních zařízeních.

 

Tajemství one-page.

Subjektivně, pokud je stránka dobře navrhnuta dokáže prodat velmi dobře vaše služby. Z hlediska analytiky, je to komplikovanější. Vstupní stránka je vždy i výstupní. Z hlediska SEO, originální texty jsou to nejdůležitější co vyhledávače zajímá. Dle předchozího textu, již jde cítit, že je kladen důraz na sémantický význam textu a rychlé pochopení významu bez dlouhého čtení.

Leave Comment